להתחיל בשגרה של פעילות גופנית, ויותר מכך- להקפיד עליה, הינה החלטה כבדת משקל. בין אם הסיבה לכך היא חוסר שביעות רצון ממשקל הגוף או ישיבה ממושכת במשרד, עשיית כושר גופני תשנה את חייכם מן הקצה אל הקצה. כושר גופני נעשה לא פעם באמצעות מכשירי כושר מתאימים, אך כיצד ואיזה מענה הם יעניקו לכם? האם לבחור בציוד כושר ביתי או מקצועי ומה ההבדלים ביניהם? על כל אלה ועוד במאמר הבא.

ההבדלים בין ציוד כושר ביתי, חצי מקצועי ומקצועיציוד כושר ביתי

ראשית חשוב להבחין בין שלוש רמות ציוד כושר: ציוד כושר ביתי; ציוד כושר חצי מקצועי; וציוד כושר מקצועי. אלה נבדלים בעמידות ובאיכות שלהם ובהתאמה כמובן גם בעלותם הכספית. ציוד כושר ביתי הוא ציוד יחסית פשוט, לרוב גם קומפקטי כדי להתאים לגודל החדרים ומספר המשתמשים. לרוב מספר המשתמשים במכשירים כאלה מועט ומסתכם בבני הבית, לכן העמידות שלו בפני שחיקה היא אמנם טובה אך לא ברמה של מכשיר כושר מקצועי. בהתאמה עם העלויות נמוכות בהרבה משל ציוד כושר חצי מקצועי/מקצועי- למשל הליכון ביתי נע בין 2000-7000 שקלים בלבד.

ציוד כושר חצי מקצועי או מקצועי הוא ציוד ברמה גבוהה יותר. ציוד חצי מקצועי יתאים למי שמבקשים להתקין בביתם חדר כושר או לחדר כושר קהילתי קטן. עמידותו בפני שחיקה טובה בהרבה משל הציוד הביתי והמחירים גם הם בהתאם. למשל הליכון חצי מקצועי מחירו ינוע בין 7000-14000 ₪.

ציוד כושר מקצועי הוא ציוד  אשר מותאם לחדרי כושר. ציוד זה הוא בעל תו תקן, לעיתים אף תו תקן כפול- אירופאי ואמריקני. תו התקן מבטיח שמירת איכות גבוהה וגם שהמכשור נמצא בפיקוח של גופי ספורט ובריאות שונים. המכשור מותאם לשימוש של משתתפים מרובים ברמה אינטנסיבית ומחיריו בהתאם: החל מ14000 שקלים ומעלה, עד עשרות אלפי שקלים למכשיר. מסיבות אלו, מכשור מקצועי לא מתאים לשימוש ביתי.

השיקולים המשפיעים על רכישת ציוד כושר ביתי לעומת מקצועי

כדי להבין מהו המכשור המתאים לכם ביותר, עליכם לברר מהם הצרכים שלהם? כמה זמן אתם מתכוונים להשקיע באימוני כושר שבועיים? כמה אנשים הולכים להשתמש במכשיר הזה ובאילו פרקי זמן?  ומהו התקציב שאתם מוכנים להשקיע במכשיר? עד כאן כל נאמר הוא במקרה ואתם רוצים לרכוש מכשיר כושר באופן עצמאי. זיכרו שבעבור כל מכשיר ישנם דרגות מחיר ואיכות שונות.

אם אתם מתכוונים לחסוך באופן משמעותי ואין לכם רצון להחזיק במכשירים ביתיים, תמיד תוכלו לעשות  מנוי לחדר כושר ולהנות מציוד כושר מקצועי. אם תדירות עשיית הכושר חשובה לכם ואתם חוששים שמכשירים שלא נמצאים בבית ימנעו מכם להתאמן באופן קבוע, תמיד תוכלו להירשם לחדר כושר קרוב או לחילופין להתאמן עם מאמן אישי שידאג לדרבן אתכם להגיע.

אז מוכנים? צאו לדרך, ההליכונים קוראים לכם..