ברוכים הבאים לאתר ספורט מרקט!

03-6248650 055-2289113

על חוויותיי בחדר הכושר, כולל אימון עם ציוד כושר מקצועי

הפעם אשתף אתכם בחוויה האישית שלי מחדר הכושר . אפשר להגיד שהתחלתי להתאמן בצורה מסודרת לפני מספר חודשים, עד אז אמנם הייתי מתאמנת באופן עצמאי אך ללא הכוונה של מאמן. הייתי בעיקר משתדלת להימנע מלסבול, שזה אומר שכל פעם שהריצה הפכה לקצת יותר מדי כולל כאבים בצד – הייתי מפסיקה. אימוני כוח כמעט ולא היו בתפריט וליוגה ופלדנקרייז הייתי הולכת אחת לפרק זמן מסוים ומפסיקה. כן, אפשר לומר שהייתי עצלנית.

למרות שאני לא סובלת ממשקל עודף ולא מלאה אני מכירה בחשיבות של פעילות גופנית כתורמת לבריאות ומשפרת את אורח החיים. ובמיוחד אצלי כיוון שהעבודה היומיומית שלי נעשית בישיבה מול מחשב-אני חייבת להפעיל את השרירים. התחלתי לחפש  מקום שיאפשר לי להתאמן בצורה מסודרת אימונים לפי תכנית קבועה שכל פעם עולה קצת בהתאם ליכולות ולקצב האישי שלי. מעבר לכך היה חשוב לי שיהיו בו חוגים שישלימו את הפעילות הגופנית הקלאסית- כאלה שיתמקדו בנשימה וביציבה של הגב למשל. כמובן שהדבר הטבעי ביותר היה חדר כושר הכולל גם חוגים ועוד אחד כזה שהיה קרוב לבית שלי- אז בכלל טוב.

ציוד כושר מקצועי או: ההליכון שלקח אותי רחוק…ציוד כושר מקצועי

תכנית אימון מסודרת שבנה לי מאמן חביב הכניסה אותי לתלם הגופני. תכנית בעצם מהווה איזושהי מסגרת להצבת יעדים ומטרות, היא מאוד ברורה וספציפית, אתה יודע בדיוק לאן אתה מתקדם ובהתאם לקצב שלך. התחלתי מחצי שעה של פעילות על ההליכון- בהתחלה הליכה בעיקר ושלוש דקות ריצה. לאט לאט קצב הריצה עלה עם הסתגלות הגוף שלי לנשימה נכונה. ההליכון עצמו הוא דבר נהדר- הוא בעצם מאלץ אותך להיות בתנועה והכל בו מדיד ובהיר- הזמן, המרחק, הדופק- הכל מופיע על הצג הדיגיטלי. הליכון מקצועי מיועד לשימוש מרובה ואינטנסיבי, אך ניתן כמובן גם להחזיקו בבית אם יש מספיק מקום.

ציוד כושר מקצועי : תורם של המולטי טריינר והמשקולות

החלק השני באימון הוא אימון כוח- או אימון אנאירובי אשר עובד על קבוצות שריר ספציפיות, כל תרגיל על קבוצה אחרת. כאן בא לידי ביטוי שימוש בציוד הכושר המקצועי הקיים : מולטי טריינר- לחיזוק שרירי בית החזה , הרגליים, הכתפיים ועוד- תלוי בתרגיל, המולטי טריינר הוא הכל במכשיר אחד! לעיתים בחדרי כושר ניתן לראות את הציוד הזה מפוצל- לצד המולטי טריינר יש גם מכשיר לחיזוק שירי החזה והכתפיים; חיזוק לרגליים בנפרד וכו'.

אני מאוד אוהבת אימוני משקולות- משקולות רגילות או קטלבלס (משקולת כדור) לא רק מחזקות קבוצות שרירים אלא גם תורמות לעיצוב השרירים. אימוני משקולות יכולים להיעשות בשכיבה, בישיבה או בעמידה, כאשר אחת לפרק זמן מסויים ולפי ההתקדמות האישית מעלים את המשקל.

לסיכום, חדר הכושר העניק לי סוג של מסגרת אימונית ברורה ומדידה. אימונים בשילוב של ציוד כושר מקצועי תורמים רבות לחיזוק ועיצוב השרירים ומה שהכי חשוב- אני אכן מבחינה בהתקדמות מפעם לפעם וזו מחזקת את תחושות ההצלחה והמסוגלות האישית שלי.