ברוכים הבאים לאתר ספורט מרקט!

03-6248650 055-2289113

משקולות, למה זה טוב?

מהו אימון משקולות?

אימון משקולות הוא פעילות ספורטיבית אשר מגדילה את נפח השריר ומוגדרת כפעילות אנאירובית. פעילות אנאירובית מתקיימת כאשר המתאמן מבצע תרגילים בזמן קצר אך עם משקלים ההולכים וגדלים. בדרך כלל על מנת לפתח את מסת השריר, להגדילו ולשיפור פעילותו, המתאמן יעלה בכובד המשקולת כדי לשפר את האימון מפעם לפעם. כמו כל פעילות לא מומלץ להתחיל במשקלים גבוהים, אלא להגיע אליהם בהדרגה. אימון משקולות מתבצע במגוון רחב של תרגילים ונעזר במשקולות בצורות ובגדלים שונים. למרות המגוון הרחב, פעילות מסוג זה מתבצעת לרוב על ידי ביצוע של מספר "סטים" החוזר על אותה פעולה. "סט" מורכב ממספר חזרות על אותה פעולה ללא הפסקה בניהם. לדוגמא הרמה של משקולות המותאמות לידיים על ידי הרמתם כלפי מעלה. כל תנועה שונה בעזרתם של המשקולות יפעילו מערך שונה של שרירים. על ידי פעילות זו ניתן לחזק ולהגדיל את שרירי הידיים, הרגליים, הגב והבטן. כאשר אנחנו מבצעים אימון משקולות עלינו לשאול את עצמנו, מה היא המטרה שלנו באימון זה, האם ברצוננו להגדיל ולנפח את השריר? האם ברצוננו להאריך את השריר ולהפכו למוצק יותר? או לחזק את השריר ולהגדיל את כוחו? בדרך כלל באימון המשקולות ניתן להשיג את שלושת המטרות שציינו, אך כל אימון נותן דגש רחב יותר על אחת מן המטרות ובכך משנה את שיגרת האימון הקבועה שלנו. בדומה לאימון אירובי, גם באימון מסוג זה עלינו להתמיד ולחזור על אותם התרגילים על מנת להגיע לתוצאות ולשפר את כושר העמידות שלנו. באימון משקולות ישנה תזונה המתלווה לאימון על מנת לחזק ולפתח את השריר. תזונה זו מורכבת בעיקר מחלבונים ומעט פחמימות העוזרות לגוף לקבל אנרגיה הבונה את השריר לאחר ובזמן האימון. חשוב להתייעץ עם תזונאית או לחקור על הנושא ברשת כיוון שעודף של חלבונים בתזונה שלנו עלול לגרום לכך שהגוף יהפוך אותם לשומן ובכך נקשה על הגוף להגיע למטרות המקסימליות באימון הגופני. אימון משקולות יכול להתבצע במגוון שונה של צורות אימון. הראשונה היא בעזרת משקולות במשקלים שונים, אך הן ניידות ובעיקר ניתן להשתמש בהם לאימון הידיים והגב. האפשרות השנייה היא באמצעות מכשירי כוח המורכבים מכבלים, משקולות וספת אימונים. אפשרות זו מגדילה את סוגי האימון וקבוצות השרירים שאיתם אנחנו יכולים להתאמן. ניתן להתאמן על כל קבוצות השרירים, לפי התאמתו של המכשיר, ובכך לאמן גם את הרגליים והבטן. האפשרות השלישית היא באמצעות הרמת משקולות המתבצעת על ידי הרמה של משקלים כבדים המורכבים על מוטות ברזל. אימון זה הוא שונה ב"נוף" אימוני המשקולות אך שייך לאותה קבוצה. הפעילות של הרמת משקולות שונה מהאימונים הקודמים שציינו והוא אינו מתבצע על ידי חזרה של "סטים". למרות זאת על מנת לשפר את הרמת המשקולות, מתאמנים מבצעים אימונים מקדימים של אימון משקולות המחזקות את השריר ומשפרות את המיומנות של המתאמן. החשיבות של אימוני המשקולות בנוסף לאימון האירובי הוא בפיתוח השריר ושיפור היעילות של הפעילות האירובית. ככל שיותר קבוצות שרירים "משתתפות" באימון ככה עולה יעילותו וככל שיש יותר מסת שריר המופעלת במהלך האימון הגוף שורף יותר בקלות קלוריות ושומנים. גם במצב מנוחה, ככל שיש יותר אחוז שריר בגוף שריפת הקלוריות היום יומית גדלה. לכן חשוב לשלב בין סוגי פעילויות אלו לאימון שלם והגעה למטרות האימון. גם לאימון משקולות יש השפעה על אורך החיים בכך שהוא משפר אותו לטובה ותורם לעלייה במצב הרוח. חשוב לזכור כי במידה והחלטתם לעסוק באימון משקולות, עליכם לבדוק את היכולות שלכם ולאתגר את עצמכם בהדרגה על מנת לא ליצור נזק כדוגמאת קריעת שריר או בקעים. בנוסף יש באפשרותכם להחליט היכן אתם מעוניינים לבצע את הפעילות מסוג זה. במידה ואתם מעוניינים ללכת למכון הכושר, תוכלו למצוא שם מגוון של מכשירים. אך אם ברצונכם לעשות אימונים בבית יש מגוון רחב ואיכותי של מכשירים שבאפשרותכם לרכוש וישרתו אתכם לתקופה ארוכה. כאשר אתם רוכשים ציוד למטרות אימון השקיעו בציוד איכותי למען חיסכון לאורך זמן ובעיקר למען בריאותכם ויעילות האימון.

אימון משקולות בעזרת מכשירי כוחמשקולות

מכשירי כוח הם מכשירים אשר משלבים בתוכם שלושה מרכיבים: ספת כושר או מבנה לעמידה, משקולות וכבלים להרמת המשקולות. ספת הכושר או המבנה דואגים כי המתאמן יישב או יעמוד בצורה נכונה במהלך האימון ועוזרת למקם את הגוף ככה שהוא יפעיל את קבוצת השרירים הרצויה. כאשר אתם קונים מכשירי כוח לשימוש בייתי, וודאו כי ספת הכושר היא איכותית על ידי שכיבה או ישיבה עליה. במידה ואתם קונים אותה באינטרנט, קנו מאתר איכותי אשר מפרט על היתרונות והחומרים ממנה עשוי המכשיר. ספה איכותית תישמר לאורך זמן ולא תתבלה בעקבות שימוש רב. המשקולות במכשירי הכוח מגיעות במגוון של משקלים שונים. היתרונות הם בכך שבמכשיר אחד אתם מקבלים טווח רחב של משקלים באופן קומפקטי יחסי. הכבלים והמשקולות יחדיו הם אלו שיוצרים את ההתנגדות הבונה את השריר. ככל שהמשקל שקבעתם הוא גדול יותר ככה ההתנגדות גדלה. באימון נכון רמת ההתנגדות תעלה בהדרגה לאורך זמן, כפי שציינו בפסקה הקודמת. גם כאן איכות המשקולות והכבלים היא חשובה, הן מבחינת הבלאי של המכשיר והן מבחינת הבטיחות שלכם. מכשיר כוח בייתי יאפשר לכם לבצע את האימון בזמן שנוח לכם ויאפשר להנות ממגוון רחב של משקלים לשיפור הכושר, הגדלת מסת השריר ויתרונות נוספים.

אימון משקולות בעזרת משקולות יד

אימון באמצעות משקולות היד לא שונה בהרבה מאימון באמצעות מכשירי הכוח, אך גם כאן יש יתרונות לאימון מסוג זה. משקולות היד מגיעים במגוון רחב מאוד של גדלים וצורות. ההבדל בצורות בא לידי ביטוי באופן האחיזה במשקולת וכיצד עליך להרים אותה. במידה ואתם מחליטים לרכוש אוסף משקולות לשימוש בייתי, חישבו האם ניתן לשפר את נוחות האחיזה שלכם במשקולות. במידה ואין לכם העדפה, ניתן לרכוש משקולות בצורה סטנדרטית. גם במשקולות היד יש מגוון רחב של משקלים ויש אפשרות לרכוש משקלים שונים של משקולות או לרכוש משקולות המורכבות מדיסקיות משקל מתחלפות. דיסקיות המשקל המתחלפות יכולות לעזור לכם לחסוך במקום אך מדובר בעניין של העדפה. יש מי שיעדיף שלוש סוגי משקולות שונים אל מול סוג אחד עם האפשרות להגדיל ולהקטין את המשקל. היתרון של משקולות היד הוא בכך שאינכם מוגבלים למגוון תרגילים מסויים. ביכולתכם לגוון את אימון המשקולות שלכם לפי הצרכים השונים היכולים להתחלף לאורך הזמן. בנוסף ניתן לשלב משקולות יד במהלך אימון אירובי, מה שלא מתאפשר במכשירי הכוח. בנוסף לאפשרות זו חשוב ללמוד כיצד "להחזיק" את הגוף במהלך האימון כדי לא לגרום נזק לשרירים או לעמוד השידרה. עמידה נכונה במהלך האימון תפעיל את קבוצת השרירים הרצויה ותשמור על אימון בריא ומועיל.

לאחר שהחלטתם כי אתם מעוניינים להתחיל לבצע אימוני משקולות, בררו מה תהיה הדרך הטובה ביותר שלכם להתאמן על ידי שיקולים אישיים. התמדה וחזרה על האימון תביא לכם תוצאות ויתרמו לאיכות החיים שלכם.