ברוכים הבאים לאתר ספורט מרקט!

03-6248650 055-2289113

מוצרי ספורט לבית ולחצר

איזה מוצרי ספורט כדי לנו לרכוש?

כושר גופני הוא דבר החיוני לנו לחיים בריאים ומלאים יותר. כאשר אתה עושה כושר גופני באופן קבוע ניתן לראות עלייה ברמת האנרגיות היום יומית. יותר קל לנו לנשום, סיבולת לב הריאה שלנו משתפרת  ואנחנו יכולים להרגיש חזקים יותר באופן כללי. על מנת לסגל לנו שגרת ספורט, עלינו למצוא את המסגרת המתאימה לעשיית כושר באופן שבועי וקבוע. שלוש פעמים  של אימון כלשהו בשבוע יכולים לעזור לשמור על כושר גופני ולשפר אותו. חשוב לשמור על שגרת אימונים קבוע וללא הפסקות ארוכות בין האימונים כך שלא "נאבד" את מה ש"הרווחנו". זאת כפי שציינו ניתן לעשות על ידי התמדה ואימונים בזמנים קבועים. כשאנחנו חושבים על אימון גופני בדרך כלל התמונה שעולה לנו בראש היא של מכשירי כושר שונים ומשקולות. נכון שבחדר הכושר אנחנו יכולים לקבל את כל מוצרי הספורט שאנחנו צריכים על מנת לבצע אימון מלא של אירובי ועבודה על השרירים, אך ניתן לעשות כושר גם בדרכים מגוונות אשר יתרמו לסיבולת לב ריאה או לחילופין אימון אירובי השורף קלוריות. פעילויות שנחשבות בדרך כלל כבילוי פנאי יכולות להוות תחליף נהדר לאימון כושר, כאשר אנחנו לא מרגישים שהתאמנו. בסופו של האימון נהנו, בילינו עם חברים אך שרפנו קלוריות והתקדמנו צעד אחד לכיוון כושר גופני טוב יותר. מטרת מאמר זה היא להעלות מספר אלטרנטיבות לאימון גופני אשר יוצא מהגבולות הסטנדרטיים שאנו רגילים אליהם כאשר אנו חושבים על לעשות כושר. ניתן להפוך את האימון לפעילות מהנה וספורטיבית גם מבלי לצאת לחדר הכושר או להחזיק בבית מכשירי כושר סטנדרטים.

מוצרי ספורט לגינהמוצרי ספורט

המכשיר הראשון עליו נדבר בהקשר של פעילות ספורטיבית מהנה הוא הטרמפולינה. הטרמפטלינה יכולה להגיע במגוון גדלים וצורות. הגודל והמקום שמכשיר זה יתפוס בביתכם הוא לשיקולכם ועל פי המקום שתרצו לתת לו. יש טרמפולינות קטנות יותר בעלות קוטר של לא יותר ממטר וחצי אשרלמשל מתאימות לפעילות משולבת. על טרמפולינות מסוג זה לא תוכלו לרוץ ולקפץ לכל עבר, אך תוכלו לבצע מגוון רחב של תרגילים שונים. תרגילים מסוג זה יפעילו לכם את שרירי הרגליים, יעלו את קצב פעימות הלב, יעזרו לכם לשרוף קלוריות ובשילוב של משקולות לידיים תוכלו גם לפתח את השרירים השונים בפלג הגוף העליון שלכם. כן יש להיזהר כאשר אתם עובדים על הטרמפולינה כך שבהתחלה קצב האימון יהיה איטי יותר ותתרגלו לאט לאט לתנועות האימון מסוג זה, אך במהרה תוכלו לבצע תרגילים בקורדינציה גבוהה ולהנות מהפעילות. עוד אפשרות היא טרמפולינה גדולה המותאמת בעיקר לחוץ הבית או לחצר אלא אם יש לכם מתחם גדול בתוך הבית עם מספיק מקום. אותה טרמפולינה מגיעה בקוטר של מעל 4 מטרים והיא משולבת עם רשת הגנה, סולם וכיסוי קפיצים. יש טרמפולינות נמוכות יותר אשר לא דורשות סולם, אך רשת הבטיחות היא הכרחית בגדלים שמעל לשימוש בתוך הבית. הטרמפולינה הגדולה מאפשר לבצע מגוון רחב של תרגילים. ניתן לקפוץ מצד לצד על הטרמפולינה, לרוץ ואף לבצע תרגילי אירובי שונים. היתרון של הטרמפולינה הוא בכך שהיא נותנת אלמנט נוסף של התנגדות לאימון ואתה דואג לשמור על שיווי משקל בנוסף לתרגילים. כאשר אתה עושה זאת קצב הלב עולה, שורף יותר קלוריות, סיבולת לב הריאה נבנת ובזמן זה אתה נהנה מפעילות גופנית שונה ומגוונת. במידה ויש לכם ילדים בבית, ניתן לדרבן אותם לצאת החוצה ולשחק על הטרמפולינה כחלק מפעילות משפחתית מגבשת וגם כפעילות ספורטיבית מהנה. הילדים יוציאו אנרגיות, לא ישבו מול המחשב, יהנו מאור השמש וגם ישחקו איתכם. שוב חשוב לי להזכיר שכמו כל פעילות גופנית חשוב לשמור על כללי הזהירות. הקפידו להסביר לילדים כיצד להתרגל לתנועות המכשיר וודאו כי רשת הבטחון חזקה ומקובעת. אחרי שהתרגלתם לקפיצות מה שנותר לכם הוא פשוט לשמור על ביקור קבוע בטרמפולינה לפחות שלוש פעמים בשבוע ויש לכם שגרת ספורט מהנה, שונה ואף מגבשת לעיתים.

מוצרי ספורט לחצר

במידה ואין לכם גינה שבא אתם יכולים לשים כדרך קבע טרמפולינה או מכשיר ספורט אחר יש מוצרים שונים איתם אפשר לפתח שיגרת ספורט מהנה ואפקטיבית. מוצרים אלא הם קומפקטיים יותר, מתקפלים ותופסים פחות מקום. אחד מהפעילויות שניתן לבצע בחצר ביתנו הפרטי או לחילופין בחצר בניין הדירות שלנו הוא טניס שולחן. טניס השולחן ידוע בכינויו "פינג פונג" , למי שלא מכיר זה הוא משחק שולחן המשוחק בעזרתו של כדור. בדרך כלל המשחק משוחק על ידי שני שחקנים או ארבעה, אך גם ניתן לשחק אותו לבד ולהתאמן ללא עזרה. המשחק משוחק בעזרת מחבטים מיוחדים וכדור קל על גבי שולחן המותאם לצורכי המשחק. באמצע השולחן ישנה רשת אשר מפרידה בין המתחמים של השחקנים. מטרת המשחק היא להעביר את הכדור לצידו השני של השולחן לצד היריב ולאסוף נקודות על ידי הגברת הקושי כך שהצד הנגדי לא יוכל לחבוט בכדור. במידה ואינכם מכירים את חוקים המשחק, ניתן לבדוק באינטרנט מה הם החוקים או לשחק על פי חוקיים בסיסיים שהם העברת הכדור מצד לצד בשולחן. המלצה ראשונית היא להתחיל בחוקים הבסיסיים של המשחק ולאט לאט להכיר את החוקים ולהגביר את הקושי באיסוף הנקודות. גודל שולחן "הפינג פונג" הוא קבוע בדרך כלל, אך בשנים האחרונות הומצאו ושולבו מספר שיטות לקיפולו ושמירה עליו מפני מזגי אויר שונים. לכן במידה ולא תרצו לשמור על השולחן פתוח ותרצו לאכסנו במקומות שונים תוכלו לעשות זאת ולהוציא אותו לשימוש רק בשעת הצורך. היתרונות של משחק זה הוא בראש וברשונה פעילות גופנית מהנה. שילוב הפעילות הגופנית בפעילות ספורטיבית תחרותית מול אדם שני שם את עניין הכושר בצד לרגע והופך כמשחק לכל דבר. ככל שתתאמנו ותהיו טובים יותר במשחק תוכלו לשרוף יותר קלוריות ולהגביר את קצב פעימות הלב במהלך הפעילות. עוד ניתן, כפי שציינו מקודם, לקפל את אחד מצדדי השולחת למעלה ולהתאמן לבד לקראת משחק זוגות או משחק רבעיות. הפעילות עובדת על שרירי הידיים באמצעות החבטות בכדור לעבר צידו השני של השולחן. בנוסף הרגליים עובדות כיוון שאתם משתמשים בהם להטיית הגוף מצד לצד. אלמנט התחרותיות מהדינמיות של המשחק מגביר את האנדרנלין ותורם לאפקטיביות של הפעילות הספורטיבית. גם פה בדומה לפעילויות שונות ניתן להגביר את המקצועיות בכך שתשחקו יותר ותאתגרו את עצמכם במהלך המשחקים השונים. שילוב הפעילות הספורטיבית כחלק מפעילות חברתית יוכל לדרבן אתכם לבצע את הפעילות בתדירות גבוהה יותר ויעזור לנטרל קשיים שונים שלפעמים מתלווים לפעילויות ספורטיביות שיגרתיות. שיחוק טניס שולחן כשלוש פעמים בשבוע (מומלץ אפילו יותר) יעזור לשמור על הכושר בדרך מהנה וחברתית.

סיכום הדברים ומסקנות

בתחילת המאמר ציינו את החשיבות הרבה שיש לפעילות גופנית על חיינו. הגישה אליה נבוא לפעילות הגופנית יכול להעלות את הרצון ומצב הרוח לעשות כושר. לכן כדי לבדוק את האפשרויות השונות העומדות בפנינו בתחום הפעילות הספורטיבית ולהתאים אותה לאופי הפרטי שלנו.