דברים שחשוב לדעת אודות אופני כושר יד שנייה

החלטתם להתחיל להתאמן אבל "בקטנה"? לא בנויים ליותר מדי בהתחלה? כמובן כל אימון ניתן להתאים לפי דרגת הקושי של המתאמן, אהם אם יש מכשיר אחד שבאמת מתאים למתחילים ועושה להם את החיים קלים – אלה הם אופני כושר. אם כבר קונים אפילו לא חייבים מיד ראשונה- אפשרי בהחלט לרכוש אופני כושר מיד שנייה. אז בואו נעשה קצת סדר ונלמד אילו סוגים של אופני כושר קיימים, מה המאפיינים שלהם וכיצד לרכוש אופני כושר מיד שנייה.

מאפייני אופני כושר יד שנייה וחדשים

ישנם שני סוגים של אופני כושר – אופני כושר ניצבים ואופני כושר יושבים. אופניים ניצבים הם למעשה אופניים כמו שאנו מכירים אותם לרכיבה – עם מושב אנכי מוגבה. אופני ישיבה – או יש כאלה שמכנים אותם כורסה – מציעים מושב מונמך ורחב. בשני המקרים חשוב מאוד להתאים את האופניים לרוכב – גובה וזווית המושב, התאמת הדוושות והכידון  אחרת הדיווש מאוד נוקשה.

בשני סוגי האופניים ישנו גלגל תנופה ורצועות חיכוך. האופניים מגיעים בשני סוגים- מכני וחשמלי. אופניים בעלי פעולה כפולה – Dual Action- מאמנים במקביל גם את שירי הגוף העליונים וגם את אלה התחתונים ולכן נחשבים ליעילים יותר אבל זו כמובן גם שאלה של על מה המתאמן רוצה לשים דגש. בכל אחד מהסוגים ניתן למנות מגוון של תוכניות אימון אשר מסייעות לכם להתקדם בקצב שלכם ומהוות בעצם תחליף למאמן כושר פרטי (אבל על אופניים בלבד, כן?..)

מה חשוב לבדוק כאשר באים לרכוש אופני כושר יד שנייה?

למעשה אם אתם לא מעוניינים להשקיע יותר מדי אין סיבה שלא תלכו על אופני כושר יד שנייה. המחירים זולים משמעותית: לצורך העניין אם אופניים חדשים מחירם נע בין 500 ₪ לדגם הפשוט ביותר ועד 5000 ₪ לדגם מקצועי, הרי שאופניים מיד שנייה תוכלו להשיג בטווח מחירים זול ב50 אחוזים.

אולם, לא רק המחיר משחק כאן תפקיד. לעולם אל תתפשרו על  המחיר בכל מה שקשור לרכישת ציוד כושר אלא תקפידו גם לבדוק את איכות המכשיר והרמה שלו. קניית מכשיר מיושן/לא איכותי גוררת חוסר התאמה שבסופו של דבר עלולה להשפיע לרעה על המצב הגופני שלכם. לכן, כאשר אתם ניגשים לרכוש אופני כושר יד שנייה בידקו: א. את רמת סיבוב הגלגל – האם מסתובב בקלות, האם יושב טוב על הרצועה, האם מחובר היטב מכל הכיוונים. ב. האם קל לדווש בקלות? לא צריך להיות דיווש נוקשה אבל מצד שני גם לא קל מדי. בידקו את חיבורי הצירים של הדוושות. ג. מושב- לא שחוק מדי, מגיב לכיוונון – גם גובה וגם זוויתי. במידה ויש צג דיגיטלי בדקו שהכל עובד כמתוכנן. אם האופניים חשמליים בידקו איך הם מגיבים לאחר טעינה. כמובן מומלץ מאוד לנסות לרכב עליהם כדי "להרגיש" אותם.

לסיכום, מה שחשוב לזכור אם אתם מעוניינים לרכוש אופני כושר מיד שנייה זה לנסות לאזן בין המחיר לבין הדרישות שלכם לאופניים במצב טוב. בידקו את תקינות החלקים השונים ואף נסו להתייעץ עם מישהו שמבין במכשירי כושר. וקדימה לרכב אל עבר האופק …